Film Movie review

Filmreview: Disney Moana

Ik ben helemaal gek van Disney films. Niet te serieus, geweldige muziek en altijd gezellig! Ik had heel lang geleden als de trailer van Moana gezien ( Nederlands Vaiana ). Ik heb dan eindelijk gekeken, en daarom vandaag een filmreview!

Mijn zus is een true films-serie-boeken blog reviewer…Dus ik hoop dat ik ook iets van die skills heb.
MV5BMjI4MzU5NTExNF5BMl5BanBnXkFtZTgwNzY1MTEwMDI@._V1_UY1200_CR90,0,630,1200_AL_

Film: Moana
Releasedatum: 23 november 2016
Taal: Engels
Regisseur: Ron Clements en John Musker
IMDB beoordeling: 7,9
Mijn beoordeling: 5 Stars (5 / 5)

“Prinses Moana is de dochter van het opperhoofd van haar stam, en komt uit een bekende familie van zeevaarders. Samen met haar held, de halfgod Maui, zet ze koers naar een legendarisch eiland. Tijdens de reis worstelen ze met de verraderlijke oceaan en alles wat zich onder het wateroppervlak verbergt en leren ze waar echte vriendschap toe kan leiden”.

bron: Moviemeter.

Toen ik de trailer had gezien KON ik niet wachten! Ik werd gelijk enthousiast. Ik las overal dat Moana records van Fronzen brak. En dat kon natuurlijk maar 1 ding betekenen, dit is een TOP film! Het gaat over Moana, een meisje dat woont op een eiland die droomt naar MEER. Nou je verwacht het al wel, Moana beslist uiteindelijk dat ze zelf wilt kiezen wat ze wilt doen, en gaat op avontuur! Wat ik ook zo super leuk aan Disney films vind is de muziek. Ik kan jank altijd gezellig mee. Juíst in dit soort films/muziek grijpt dit mij heel erg en ken ik naar een paar keer het hele lied uit mijn hoofd. Ook in Moana zaten een paar liedjes die een goude plek hebben verdient in mijn Disney Playlist. giphy

**DIT STUK HIERNA KAN SPOILERS BEVATTEN**

Oke, iets dieper in het verhaal. Ik vind het moraal erg goed. Disney heeft altijd een goede manier om dit soort dingen in films te verwerken. Moana die haar leventje eigenlijk al uitgestippeld had wilt MEER! Haar vader weigert dit, het is te gevaarlijk. Uiteindelijk kiest Moana haar eigenweg en gaat toch weg. Ze vind Maui, een demi-god. Hij heeft de hart van de oceaan gestolen en moet deze terug brengen. Laten we zeggen dat Maui nog al vol van zichzelf is… Samen met Maui probeert ze het hart van de oceaan terug te brengen, wat veel avontuur opleverd!

Wat vond ik?
Ik vind dat Disney het weer goed gedaan heeft. Tot nu toe heeft nog GEEN ÉÉN Disney film mij teleurgesteld. En ook bij Moana bleef deze reputatie heel. Ik vind de personages erg leuk, zo verschillend maar toch ook wel heel erg herkenbaar. JA ik raad iedereen aan om deze film toch wel 1 keer gezien te hebben. Hij behoord zeker tot mijn favorieten!

Disney-Princess-Gifs-Princess-Moana-disney-princess-39690536-370-365xoxo

Previous Post Next Post

You may also like